- Son görülme
- Katılım
- 26 Mar 2024
- Konular
- 272
- Mesajlar
- 568
- Çözümler
- 7
- Tepkime puanı
- 538
- Puanları
- 271
- Ödüller
- 20
- Web sitesi
- ko-pars.com
- ParsCredi
- 💰1,878
- Ülke
[Açık Kaynak Projesi : Metin2toUnity]
Merhaba Metin2 topluluğu!
Ben Metin2Avi, ve uzun zamandır Metin2 deneyimini özellikle mobil platformlarda daha geniş bir kitleye ulaştırmayı hayal ediyordum. Bugün bu hayali gerçekleştirmek için ilk adımları atıyorum.
Birçok oyuncu artık favori oyunlarının mobil versiyonlarını talep ediyor, ve Metin2 kesinlikle bunların arasında olmayı hak ediyor.
Bu projeyi açık kaynak olarak paylaşmak istiyorum, böylece herkes kendi mobil Metin2 oyununu yaratabilir. Bu amaçla en uygun platform olarak Unity motorunu seçtim.
Unity, Metin2 için adeta özel olarak tasarlanmış gibi; doğal bir görünüm ve his sunuyor.
Bazıları bu işi Unreal gibi motorlarla yapmayı deniyor, ancak ben bu yaklaşımı pek uygun bulmuyorum. Klasik estetiğin her zaman üstün olduğuna inanıyorum.
Bu aşamada projede kullanılan “içe aktarma” araçlarını geliştirmeye devam edeceğim (ve hep birlikte iş birliği yapmaya devam edeceğiz).
Şimdi projenin kaynak dosyalarına nasıl erişebileceğinizi açıklayayım.
Sürekli geliştirme yapılabilmesi için projelerimi GitHub’a yükledim.
Aşağıdaki GitHub sayfamdan kullandığım import araçlarını indirebilir veya inceleyebilirsiniz.
(Eğer bir hata ile karşılaşırsanız, lütfen forum başlığına yorum yapın veya GitHub’da issue açarak topluluğa yardımcı olun.)
Metin2 to Unity Discord Topluluğu : https://discord.gg/WZMzMgPp38

İçeriği görüntülemek için yapmanız gerekenler Giriş Veya Kayıt olmak.
Şu anda projenin ilk hedefi, orijinal Metin2 haritalarını birebir aynen içe aktırmaktı. Başarılı olduğumu söylemekten mutluluk duyuyorum.Ancak hala bir iki küçük pürüz var. Biraz ayarlama ile kusursuz haritalara ulaşabiliriz.
UYARI:
Unity projenizin “Assets” klasörüne, “zone” klasöründen orijinal Metin2 dosyalarını “.gr2” formatından “.fbx” formatına dönüştürülmüş hâlde eklemeniz gerekiyor (isimlerini değiştirmeden—örneğin a1-007-itemshop.gr2 → a1-007-itemshop.fbx).
Ağaçlar için, “.spt” dosyalarını “.fbx” formatına dönüştürüp (yine isimlerini değiştirmeden—örneğin b1_baobab_rt.spt → b1_baobab_rt.fbx) projenize ekleyin.